De Weijenbelt
Campherbeeklaan 82, 8024 BZ Zwolle

10 sep 2024

Oranjefeest: Salverda Berkumloop

De 32e editie van de Berkumloop wordt op 10 september gehouden.
De lopers leggen dit jaar hun 5 of 10 kilometer af op nagenoeg hetzelfde parcours als vorig jaar.

Route
In 2023 zijn er enkele aanpassingen in het parcours doorgevoerd. Het laatste deel door Berkum is verlegd en in het buitengebied leggen de lopers nu hun route af over het fietspad achter de ijsbaan. Het parcours gaat meer door onze wijk en de lopers gaan via de van Leeuwenhoeklaan de mooie Maatgravendijk op, om via tussen de Verlaten richting de finish te gaan. De lopers voor de 10 kilometer gaan aan het eind van tussen de Verlaten naar links; de lopers van de 5 kilometer gaan rechtsaf de brug over naar de finish voor De Weijenbelt.

Parcours autovrij
Om de Berkumloop goed te laten verlopen vragen we jullie medewerking. De straten in het parcours zijn vanaf 18.00 uur minder goed bereikbaar en vanaf 18.45 uur is het parcours afgesloten.
Om voldoende ruimte voor de lopers te hebben vragen we:
• het parcours zoveel mogelijk autovrij te houden;
• auto`s zoveel mogelijk in de parkeerhavens te parkeren;
• de bewoners van de Reviuslaan de auto`s links van de weg en
• de bewoners van de Boerhaavelaan de auto`s rechts van de weg te parkeren.

Bemensing langs het parcours
Wij zijn nog op zoek naar diverse mensen die een post langs het parcours willen bemensen. Taak is, om vlak voor de start van de loop met enkele dranghekken het parcours af te zetten en nadat de laatste loper is gepasseerd de hekken weer terug te zetten op de verzamelplaats.

Opgeven kan mondeling / rechtstreeks bij Andre Plattel of Rutger Blankvoort of via info@berkumloop.nl / andre.plattel@hotmail.com of telefonisch 06-37552914.

Goede doelen
Ook dit jaar zijn er weer 3 mooie goede doelen aan de Berkumloop verbonden, te weten:

Voor de start van de Berkumloop zullen we namens de deelnemers een mooie cheque aan de vertegenwoordigers van de goede doelen overhandigen.

Prijsuitreiking
Rond 20.30 uur vindt de prijsuitreiking plaats met aansluitend een fantastische verloting.
Kijk voor meer informatie over de Berkumloop op onze website: www.salverdaberkumloop.nl
We zien de deelnemers graag op 12 september om 19.00 uur aan de start! Kom allemaal kijken langs het parcours om je familie, buren, wijkgenoten en vrienden aan te moedigen!
Wilt u de lopers 2 keer voorbij zien komen? Ga dan eerst op de Erasmuslaan staan en vervolgens op de Campherbeeklaan.

Namens de organisatie van de Berkumloop,
Jan Molhoek, André Plattel & Rutger Blankvoort

www.salverdaberkumloop.nl