DEFINITIEF LOGO WVB Middelgroot

Lidmaatschap WVB

Beste mede wijkbewoner,

We willen je vragen even tijd te nemen voor de wijk waar je in woont.

Iedere maand krijg je van ons het wijkblad de Berkumer in de brievenbus. Daarin staan berichten voor wijkbewoners en lees je over de wijkvereniging Berkum en de Voetbal vereniging Berkum. Ieder huishouden in Berkum, Berkum-Brinkhoek en Veldhoek krijgt de Berkumer gratis thuis. Dat kan omdat tientallen vrijwilligers de Berkumer bezorgen. Daarvoor schrijven tientallen andere vrijwilligers de artikelen en zorgt een redactie van vrijwilligers dat de inhoud wordt verzameld, geselecteerd en gedrukt wordt. Iedere maand weer een hele klus. We vragen van je mee te doen om dit ook mogelijk te houden!

Naast het uitgeven van de Berkumer gebeurt er veel meer in de wijk.

• Organiseren voor de kinderen zoals het Sinterklaasfeest, Sint Maarten optocht en natuurlijk de Oranjeweek met Kleedjesmarkt, hardloopwedstrijd, sport en spel.
• Fietsen, wandelen, kerststukjes maken, koffiemomenten drinken, zang en cultuur voor ouderen.
• Berkum Energie Neutraal is nauw met de Wijkvereniging en de voetbalvereniging VVBerkum verbonden. Een langdurig proces met enorme impact op de wijk.
• Aanvullend aan de Energietransitie wordt duurzaamheid opgepakt door de wijkvereniging commissie Duurzaam Berkum.
• Verkeersveiligheid heeft aandacht van een speciaal daarvoor tijdelijk ingerichte werkgroep.
• De wijkvereniging is eigenaar van ons wijkcentrum De Weijenbelt. Dat geeft naast veel mogelijkheden ook wel wat zorgen omdat het onderhouden van het gebouw niet vanzelf gaat. Het kost moeite en geld om het wijkgebouw beschikbaar te houden voor wijkactiviteiten.
• Leden krijgen korting op extra aanbiedingen van winkeliers in de wijk.
• Dierenweide, loopgroep Berkum, Bridge .. .en dan is nog lang niet alles genoemd.

De wijkvereniging is een echte ledenvereniging. Mensen die in de wijk wonen worden lid omdat ze het belangrijk vinden dat ze samen de wijk leefbaar willen houden maar ook omdat ze zich realiseren dat een sterke wijkvereniging ook veel invloed heeft op wat er in en met de wijk gebeurt. Mensen worden ook lid omdat ze zich realiseren dat ze daarmee niet alles overlaten aan anderen.

Per huisadres hoeft maar 1 persoon lid te zijn. Samen bijdragen aan de leefbaarheid van de wijk vraagt om een sterke, door inwoners gedragen wijkvereniging.

Doe je ook al mee? Ruim 60% van alle huishoudens in de wijk zijn lid. Maar ook Zwollenaren die niet in Berkum, Berkum Brinkhoek of Berkum Veldhoek wonen maar wel graag meedoen aan de activiteiten in Berkum kunnen lid worden. Zij hebben echter geen stemrecht op de Algemene Leden vergadering maar steunen daarmee wel de activiteiten in de wijk.
Wordt lid voor € 18,50 per jaar en schrijf je in op:
www.wijkverenigingberkum.nl/aanmelden

Het is een kleine moeite met een grote impact omdat we samen nu eenmaal meer kunnen.

Hartelijke groet vanuit het bestuur,

Gertjan van Beek, Renate Rikels, Aly van der Vegte, Ivan van der Vegte, Jaap Zijffers en Wiard van der Burg