Joseph Wresinski Theater
Floresstraat 21, Zwolle, achter McDonalds Noord.

08 mrt 2024

16 maart, 2 voorstellingen: 14.30 en 20.00 uur

€ 10,-, bestellen via de QR-code op de poster

Toneelvereniging ‘Quasi Berkum’ gaat het theater in

Toneelvereniging ‘Quasi Berkum’ (niet te verwarren met toneelvereniging Oes Drente, die jarenlang de toneeluitvoering verzorgde tijdens de Oranjeweek) gaat in 2024 het theater in.
Toneelvereniging Quasi Berkum bestaat al 33 jaar en is destijds opgericht onder het motto ‘Van de wijk, voor de wijk’. In de loop der jaren is er het een en ander veranderd.

Zo bestaat de spelersgroep niet alleen meer uit Berkummers. Uit diverse delen van Zwolle en zelfs daarbuiten, hebben spelers zich aangemeld, zodat we nog steeds een springlevende club zijn. Toch zijn er nog steeds veel bekende (oud) Berkummers actief in deze club, te weten: Gerard van Beek, Sjors van Beek, Julia Khubsing, Maria Korenromp, Tanja Mensink (regisseuse), Marion Nijenhuis, Brechtje Post, Wouter Suur, Aldo Weenink en Ans van Zwieten.

In de afgelopen jaren hebben we op verschillende locaties gespeeld, zoals dat gebeurde bij ‘Berkum als Theater’, waar we speelden in tuinen, keukens, huiskamers etc. Ook in de Reviuslaan en op camping ‘de Luwte’, voorheen camping ‘Vecht & Zo’, traden we op.
Voor de aankomende voorstelling is er gekozen voor het Wresinski theater. Voor velen mogelijk een onbekend theater dat nagenoeg om de hoek van Berkum ligt; namelijk vlak naast McDonald’s Noord. In dit knusse theater, waar voor 52 mensen een goede zitplaats is, treden wij maar liefst viermaal op.

Vrijdagavond 8 maart, 20 uur,
Vrijdagavond, 15 maart, 20 uur,
Zaterdagmiddag 16 maart, 14.30 uur
Zaterdagavond 16 maart, 20 uur.

Wilt u het komische stuk The Nightsisters niet missen en wilt u kennis maken met het gezellige Wresinski theater? Bekijk dan de poster voor een tipje van de sluier over het stuk en ook
voor informatie over de locatie en het kopen van kaarten. Wees er wel snel bij, want de beschikbaarheid van plaatsen is beperkt. Ook kunnen er vooraf al loten worden gekocht voor de loterij, waarmee de vereniging wordt gesteund en er jaarlijks een nieuw stuk ten tonele kan worden gebracht.

Een entreekaartje kost €10,- en kunt u bestellen via de QR-code op de poster.
Voor verder info of vragen: quasiberkum@gmail.com.