Organisator

Kerkweg 26, 8024 AN Zwolle

17 mrt 2024

€ 20,-, livestream €10,-, jongeren t/m 18 jr.: gratis

Muziek met een Plus: Martien Hovestad dirigeert projectkoor en -orkest: Requiem van John Rutter.

Zondag 17 maart 2024 aanvang 15.00 uur

Muziek met een Plus organiseert een bijzonder concert in de lijdenstijd.
Martien Hovestad uit Zwolle dirigeert het Requiem van de Engelse componist John Rutter (1945). Rutter schreef dit na het sterven van zijn vader en hij combineert de laatmiddeleeuwse tekst van het requiem op een prachtige manier met die van psalm 23 en 130. Hierdoor is het geen droevig maar een troostrijk requiem.

In zijn werken combineert Rutter elementen uit verschillende muzieksoorten, van Gregoriaans tot jazz, van klassiek tot pop.
Dit concert is een bijzondere samenwerking van een koor bestaande uit projectzangers, m.m.v. leerlingen van het Meander College. Het orkest wordt gevormd door professionals, studenten van Artez en leden van het jeugdorkest De Vuurvogel. Het orgel wordt bespeeld door Adriaan Koops. Daarnaast brengt Astrid van der Goot samen met leerlingen van het Meander College gedichten ten gehore.
Het is een educatief concert met amateurzangers en inbreng van jong en oud. Daarom subsidiëren Het Fonds Amateurkunst Zwolle en St. Het Hervormd Weeshuis dit concert. Jongeren t/m 18 jaar hebben gratis toegang!
Kortom een zeer aantrekkelijk programma met inbreng van jong en oud.

Het concert start om 15:00 uur. Hartelijk welkom!
Kaarten te bestellen via www.muziekmeteenplus.nl
(toegang €20,- incl. koffie; livestream: €10,-; jongeren t/m 18 jr. gratis) Prijzen incl. consumptie.