Wat u kunt doen i.v.m. de Corina crisis.

1. Bescherm uzelf en anderen!

Veel mensen denken in eerste instantie aan hun eigen hygiëne en daar is ook niets mis mee. Toch is het bij deze crisis daarnaast vooral ook van belang aan anderen te denken. Als u de RIVM voorschriften voor uzelf in acht neemt beschermt u ook uw omgeving en daarmee voorkomt u of remt u af dat het virus verder wordt verspreid. Beperk het contact met anderen zoveel als het kan en houdt 1,5 meter afstand! Meer weten, klik hier
Deze 1,5 meter geldt ook in de COOP of andere winkels. De oproep van de COOP en anderen leest u hier.

2. Stop met hamsteren

Als wijk hebben we zelf een winkelcentrum en daar zijn we trots op. Wat we allemaal minder vinden is het hamstergedrag. Vooral de eerste dagen werden er door verschillende mensen grote hoeveelheden toiletpapier, paracetamol, zeep en houdbare etenswaren ingeslagen. Volstrekt zinloos omdat onze supermarkt ruim voldoende kan leveren mits wij met zijn allen op een normale wijze onze boodschappen blijven doen.

3. Bedankt voor het maken van mondkapjes!

Ook in onze wijk is Buurtzorg actief en onze buurt-verpleegkundigen en -verzorgende hadden een groot probleem, een tekort aan mondkapjes. Buurtzorg heeft daarom onze hulp gevraagd en daarop is massaal geacteerd! Namens Buurtzorg hartelijk dank voor ieders inzet. Top actie!

Maatregelen in de Wijk

De Weijenbelt opent voorzichtig zijn deuren
Vanaf 04 juni zijn we open op: Donderdag  van 19.00 u  tot 23.00 uur en op Zaterdag van 15.00 u  tot 19.00 uur  (terras). Lees meer
N.a.v. de landelijk vastgestelde maatregelen ter beperking van verspreiding van het corona virus zijn vooralsnog tot nader order alle activiteiten van grote groepen dan wel kleinere groepen met relatief veel ouderen geannuleerd. Dit betreft de activiteiten van:

• Groot Mannenkoor Zwolle
  • Bridge vereniging ZBV
  • Bridge vereniging BIVOO
  • Dames bridge Zwolle
  • Bridge club de Vecht
  • Feestavond Salsa dansen
  • VG Sport
  • Bingo Weijenbelt