wat u kunt doen i.v.m. de Corina Crisis.

1. Bescherm uzelf en anderen!

Veel mensen denken in eerste instantie aan hun eigen hygiëne en daar is ook niets mis mee. Toch is het bij deze crisis daarnaast vooral ook van belang aan anderen te denken. Als u de RIVM voorschriften voor uzelf in acht neemt beschermt u ook uw omgeving en daarmee voorkomt u of remt u af dat het virus verder wordt verspreid. Beperk het contact met anderen zoveel als het kan en houdt 1,5 meter afstand! Meer weten, klik hier
Deze 1,5 meter geldt ook in de COOP of andere winkels. De oproep van de COOP en anderen leest u hier.

2. Stop met hamsteren

Als wijk hebben we zelf een winkelcentrum en daar zijn we trots op. Wat we allemaal minder vinden is het hamstergedrag. Vooral de eerste dagen werden er door verschillende mensen grote hoeveelheden toiletpapier, paracetamol, zeep en houdbare etenswaren ingeslagen. Volstrekt zinloos omdat onze supermarkt ruim voldoende kan leveren mits wij met zijn allen op een normale wijze onze boodschappen blijven doen.

3. Maak mondkapjes, help!

Ook in onze wijk is Buurtzorg actief maar onze buurt-verpleegkundigen en -verzorgende hebben een groot probleem wat ook ons probleem is of kan worden. Buurtzorg heeft daarom onze hulp gevraagd en wij hopen dat er massaal op wordt geacteerd! Lees hier wat u kunt doen

Maatregelen in de Wijk

De Weijenbelt is tot nader order gesloten!
Diverse activiteiten zijn geannuleerd Lees meer