NoodgebouwBerkumstede

Berkum vangt Oekraïense vluchtelingen op.

De gemeente Zwolle heeft momenteel drie locaties geregeld waar vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen gaan worden. Een noodgebouw van woonzorgcentrum Berkumstede in Berkum, in een deel van het Dominicanenklooster en in twee kantoorgebouwen op Oosterenk (Ruysdael en Kantoorvilla).

Het pand aan de Kerkweg is klaar gemaakt voor de opvang van circa 25 Oekraïners.
In deze noodopvang zitten inmiddels ruim 25 moeders en kinderen. Daarnaast zijn er ook in meerdere Berkumse gastgezinnen mensen uit Oekraïne.

Stichting Present  Stichting Present – Vrijwilligers voor Oekraïne – Zwolle werkt nauw samen met de noodopvang aan de Kerkweg, de bewoners in de wijk en met de kerken in Berkum. Zij bemiddelen bij hulpvragen en wie hierbij dan kan helpen.  Voor meer info kunt u mailen naar: info@presentzwolle.nl

Acute opvang
Naast de hierboven genoemde locaties zijn er ook verder in Zwolle vluchtelingen ondergebracht bij een aantal gastgezinnen via: Zwolle voor Oekraïne.  Zwollenaren die met spoed onderdak zoeken voor Oekraïners of andere vragen hebben rond de opvang van vluchtelingen kunnen  mailen naar: oekraine@zwolle.nl
www.zwolle.nl/oekraïne