Dsc 5348kl

30e editie Berkumloop

Sinds de laatste editie in 2019 heeft het bestuur van de stichting Berkumloop, op de achtergrond, niet stilgezeten.
We staan, hopelijk, aan de vooravond van de dertigste editie, maar er zijn nog vele onzekerheden.

Een ding is al zeker: ons parcours zal er anders uitzien.
De aanleg van wegversmallingen in de Campherbeeklaan richting de brug over de Nieuwe Vecht heeft ons de kans gegeven het parcours flink te herzien. Het beoogde nieuwe parcours start en finisht ter hoogte van de Weijenbelt. Via de van Leeuwenhoeklaan gaan de lopers de Vechtdijk op richting Tussen de Verlaten en vervolgens over de brug over de nieuwe Vecht naar de finish voor de 5 km.
De lopers voor de 10 kilometer gaan aan het eind van Tussen de Verlaten linksaf om de benodigde extra kilometers te maken door Herfte. Nieuwsgierig geworden naar het nieuwe parcours? Binnenkort kan de route bekeken worden op onze website.

Het nieuwe parcours brengt ook een paar uitdagingen met zich mee. Er zijn meer handen nodig om bij kruispunten en kruisingen de hekken op de goede plek te zetten en na passage van de lopers aan de kant te zetten. Langs het parcours doen we daarvoor graag een beroep op u als inwoner van Berkum.

Via onze website of info@berkumloop.nl kunt u zich aanmelden als vrijwilliger.

Onze sponsoren zijn gelukkig de Berkumloop trouw gebleven en ook zij volgen de ontwikkelingen op de voet. Wij houden ze regelmatig op de hoogte en zijn zeer blij met hun betrokkenheid bij de Berkumloop. Als u zich als sponsor wilt melden kan dat via: info@berkumloop.nl

Medio juni zal verder besloten worden of de Berkumloop al dan niet doorgaat. Wellicht in een andere vorm. Achter de schermen onderzoeken we of de Berkumloop in “digitale vorm” gelopen kan worden, waarbij lopers een bijdrage kunnen doneren aan 1 van onze drie goede doelen.
Geïnteresseerden kunnen de ontwikkelingen volgen op onze vernieuwde website www.berkumloop.nl

Met sportieve groeten,
Jan Molhoek, André Plattel en Rutger Blankvoort