Wandeling 9 6 21 1

Weij Senioren: Verslagen en informatie seizoen 2021-2022

Verslagen

1 september 2021: Fietstocht
Op woensdagmiddag 1 september organiseerde de commissie een nieuwe activiteit: een fietstocht.
Via de Maatgraven over de dijk richting Dalfsen, over de sluis en over de Hessenweg door naar buitenplaats De Luwte.
Na een koffiestop met een traktatie erbij op het terras met prachtig uitzicht, via het kraaienbos terug naar De Weijenbelt.
De deelnemers hadden een heerlijke middag.

9 juni 2021: Weij en wandelen
Helaas alweer de laatste wandeling van dit seizoen. En wat was het weer gezellig.
Het zonnetje hield ons gezelschap, en hoe! Gelukkig liepen we regelmatig door onze Berkumer bossen. Halverwege zijn we gesplitst in 2 groepen. De 3 km wandelaars gingen iets eerder richting De Weijenbelt voor een lekker kopje thee of koffie, met daarbij een Berkumer rolletje van Bakker Borger.
Even later sloot de groep van de 5 km aan.
Onderweg weer mooie verhalen gehoord, over Berkum in vroegere tijden. Zo leuk!
Weij & Wandelen en Koen van Sportservice Zwolle hopen jullie in het nieuwe seizoen weer te mogen treffen. Geniet van een mooie zomer!

12 mei 2021: Weij en wandelen
Op woensdagmiddag 12 mei werd in samenwerking met SportService Zwolle een wandelmiddag door Weij Senioren georganiseerd. Alles uiteraard conform de corona maatregelen.
Een groep enthousiaste wandelaars kon kiezen uit een route van 3 of 5 kilometer door het mooie Berkum en de prachtige natuur in het buitengebied.
Het was prachtig weer om te wandelen en de deelnemers waren enthousiast. Na afloop werd er onder het genot van koffie/ thee met een Berkumer rolletje nagepraat op het terras van De Weijenbelt. Een bijzonder geslaagde middag!
Hou de website van de wijkvereniging goed in de gaten: de komende tijd kan er weer gewandeld worden.

Foto’s van alle activiteiten staan in het fotoalbum: Weij Senioren Seizoen 2020- 2022

Elke 2e woensdag van de maand activiteiten voor 60 plussers, om 14.30 uur in wijkcentrum “De Weijenbelt”.

Berichten

02-02-2021
Telefonisch spreekuur voor vragen over het OV met verruimde bereikbaarheidstijden!
Bent u 55+ en heeft u vragen over reizen met het OV? Maak dan gebruik van het telefonisch spreekuur en bel 038 – 303 70 10.

OV-ambassadeurs geven antwoord op uw vragen over het gebruik van het OV.
Reizen met het openbaar vervoer is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Provincies Gelderland, Flevoland en Overijssel vinden het belangrijk dat iedereen met het openbaar vervoer veilig en gemakkelijk kan reizen. Daarom geven OV-ambassadeurs, vrijwilligers en zelf ook op leeftijd, uitleg over reizen met trein en bus.

De maandelijkse inloopspreekuren voor 55-plussers, die meer willen weten over reizen met het openbaar vervoer, zijn helaas tot nader orde geannuleerd. De coronamaatregelen laten het niet toe. Met uw vragen over het gebruik van het OV kunt u wel terecht tijdens het telefonisch spreekuur.

Wilt u weten hoe u een OV-chipkaart aanvraagt of hoe de 40% korting voor samen reizen werkt? Wilt u meer weten over de coronamaatregelen in het OV of juist informatie over verlenging van abonnement, keuzedagen en/of bent u (onverwacht) noodgedwongen afhankelijk van OV maar u weet nog niet hoe het werkt?

Bel dan met een OV-ambassadeur tijdens het telefonisch spreekuur.
Wanneer: maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur
Wanneer: dinsdag en donderdag van 13.30 tot 15.00 uur
Wanneer: maandag en woensdag van 18.30 tot 20.00 uur
Telefoonnummer: 038 – 303 70 10

Meer informatie: www.ervaarhetov.nl/ov-ambassadeur
De OV-ambassadeurs helpen u graag op weg!

OV-ambassadeurs
P/a YMCA (uitvoerder project)
Peterskampweg 12
8031 LK Zwolle
tel. 038-4540130
e-mail: ov-ambassadeur@ervaarhetov.nl

Houdt deze website in de gaten en volg ons op Facebook.

Voor alle informatie over Weij Senioren kunt u een mail sturen naar: senioren@wijkverenigingberkum.nl .