Seniorensoos Okt 2015

Weij Senioren: Actuele informatie en verslagen seizoen 2020-2021

14-10-2020
Door de aangescherpte maatregelen in verband met het Corona virus gaan de komende tijd de activiteiten van Weij Senioren niet door. We volgen de ontwikkelingen op de voet, zodra er wat meer bewegingsvrijheid is zullen we u daarover informeren.

Houdt deze website in de gaten en volg ons op Facebook.

Zorg goed voor elkaar en blijf gezond!

24-07-2020
Door de Coronacrisis en de beperkte openingstijden van ons wijkcentrum De Weijenbelt, is het helaas niet mogelijk een vastgesteld programma voor komend seizoen te presenteren.
Om flexibel mee te kunnen buigen met de steeds veranderende RIVM richtlijnen hebben wij er voor gekozen om per periode te kijken wat mogelijk is en zo op maat een activiteit te organiseren.

Dit zorgt ervoor dat wij steeds kort van te voren een activiteit aankondigen waarop u zich kunt inschrijven.
Zolang de anderhalve meter maatregel geldt, kunnen wij een beperkt aantal mensen ontvangen wat betekent dat wij soms deelnemers teleur moeten stellen.
Wij doen ons uiterste best om hier zorgvuldig en eerlijk mee om te gaan.

Om u goed en snel te kunnen bereiken vragen wij u uw e-mailadres aan ons door te geven. U kunt dit doorgeven door een e-mail te sturen naar: emmywillems71@gmail.com.

Voor andere informatie over Weij Senioren kunt u een mail sturen naar: senioren@wijkverenigingberkum.nl .

Verslagen

14 oktober: Biodiversiteit in de natuur om ons heen
Door de corona maatregelen minder bezoekers dan bij andere activiteiten van onze commissie: maar toch een geslaagde middag met ontmoetingen en een praatje samen.
Aan de hand van een prachtig verzorgde presentatie en feiten en cijfers over groen in Berkum vertelde Froukje Idsardi wat we in onze eigen (moes)tuin kunnen doen om deze insect- vriendelijker te maken wat de biodiversiteit vergroot.

Vooral de wilde bijen hebben haar interesse. Afgezet tegen de hele gemeente Zwolle doen we het zo gek nog niet in Berkum om onze leefomgeving insect- vriendelijk te houden en te maken. Toch is er nog veel meer mogelijk. Met eenvoudige aanpassingen in onze eigen tuin wordt deze al snel aantrekkelijk voor de diverse insecten die afhankelijk zijn van bomen, planten, kruidenrijke grassen en bolgewassen het jaar rond.

9 september: Workshop schilderen
Voorzichtig proberen we weer activiteiten te organiseren met in achtneming van de geldende Corona maatregelen.
Een volle zaal met deelnemers aan de workshop schilderen. Gesprekken, gelach maar soms ook opperste concentratie , waardoor je een speld kon horen vallen. Onze bezoekers waren blij dat er weer een activiteit op de agenda stond en gingen vol overgave aan de slag. Het resultaat mocht er zijn.
Na iets meer dan twee uur gingen de deelnemers met een eigen meesterwerk naar huis.
Voor sommigen al een werk woonkamerwaardig, anderen vertelden thuis nog verder aan de slag te willen om hun werk te vervolmaken. Een bijzonder geslaagde middag!

Foto’s van alle activiteiten staan in het fotoalbum: Weij Senioren Seizoen 2020- 2021

Elke 2e woensdag van de maand activiteiten voor 60 plussers, om 14.30 uur in wijkcentrum “De Weijenbelt”.